KC Utrecht 2 juni structuur KC

Verkenning toekomstige structuur KCU

Op 2 juni 2015 komen 3 collega-clubs een inleiding verzorgen over de verschillende invullingen die mogelijk zijn.

- 18.00 Ontvangst in t' Oude Tolhuys, Weg naar Rhijnauwen 13-15, Utrecht (er is ruime parkeermogelijkheid). We zitten op de eerste verdieping in de Hulstkampzaal.

- 18.30-19.30 Maaltijd en tevens inleiding op het thema door de voorzitter Jan Jaap Krijtenburg: "De toekomst van Kiwanisclub Utrecht: hoe bereiken wij 2025?" Een speelsere titel zou ook kunnen luiden "Le grand départ", dan blijven we in de stemming en het heeft er ook wel iets van als je 10 jaar vooruit wil gaan!

- 19.30-20.30 Inleidingen door collega-clubs die voor verschillende invullingen hebben gekozen. Wat is hun model in essentie, hoe zijn ze ertoe gekomen (proces) en wat adviseren ze ons op basis van hun ervaringen.
Daarbij gaat het om: Ben Maas (KC of Golden West Brabant), Piet Schimmel (KC Utrechtse Heuvelrug) en Peter van Hussen en Marie-José van Hussen-Korsten (kamervoorzitter van de Feminatoren) beiden van KC Venlo-Jaomerdal.

- 20.30-21.00 Korte rondgang door de leden van KC Utrecht bij elk van de inleiders om eigen vragen te stellen en persoonlijke ervaringen te delen. De leden formuleren hun belangrijkste bevindingen op twee flip-overs met als titel:
a. hier hebben wij iets aan bij het maken van onze keuzes voor de toekomst vs. b. hier hebben wij minder aan bij het maken van onze keuzes voor de toekomst.

- 21.00-21.30 Delen van eerste impressies, afronding door de voorzitter en borrel.

Op basis van het ophalen van ervaringen, adviezen, ideeën etc. zal in de tweede vergadering van juni een keuze gemaakt worden door de club. De externe inbreng zal daarbij een rol spelen, maar natuurlijk ook de uitgangspunten die in het beleidsplan zijn geformuleerd in 2014. Het is een belangrijke en spannende stap voor onze bijna 40 jaar oude club.