KC Utrecht 5 april over Syrisch Jeugdforum met vluchtelingstudenten ICT

Kiwanis Club Utrecht heeft onder meer een relatie met het Jeugdcultuurfonds.

Zowel Kiwanis als Jeugdcultuurfonds richten zich op ontplooiing en talent-ontwikkeling van kinderen in de regio Utrecht.

Een van de projecten is een samenwerking tussen Kiwanis en Jeugdcultuurfonds aan een muziek- en theateractiviteit voor gezinnen met kinderen van vluchtelingen. Deze activiteit zou voorafgaand aan de viering van het lustrum op 28 mei plaats hebben. Evenwel, de komst van asielzoekers in de wijk Overvecht is uitgesteld, dus Kiwanis Club Utrecht is op zoek naar een ander project.

De vrouw van onze voorzitter Appie, Aly Gruppen, is verbonden aan de Hogeschool Utrecht, die sinds januari 2016 een aantal vluchtelingstudenten begeleidt bij de pre-bachelor opleiding ICT, een project dat is opgezet door de Hogeschool Utrecht in samenwerking met AFAS Software en de gemeente Utrecht. UAF ondersteunt dit project.Deze studenten hebben wij uitgenodigd voor dinsdagavond voor het volgende programma:

1. Korte introductie van de studenten. Uit welke stad/streek komen zij, wat voor opleiding en hoe is het nu in Nederland.

2. Presentatie over het land Syrië door een van de studenten.

3. Uitleg over de Stichting Syrisch Jeugdforum en de projecten en de vraag hoe Kiwanis daar aan kan bij dragen.

De Stichting Syrisch Jeugdforum is opgericht met het doel om het imago van de Syrische vluchtelingen op te krikken en om een bijdrage te leveren aan de Nederlandse maatschappij.