Kinderen in de hoofdrol bij Jeugdcultuurfonds op Festival Bombarie

Kinderen waren in de hoofdrol bij het Jeugdcultuurfonds op het festival Bombarie. Er was op het festival veel te doen voor amateurkunstenaars, van het volgen van masterclasses en workshops tot het optreden met de New Cool Collective of Shirma Rouse. Voor de aanwezige kinderen had het Jeugdcultuurfonds een aantal activiteiten, waarbij Kiwanis Utrecht heeft geholpen.

Kinderkunstacademie De Vrijstaat verzorgde de graffittikunst. Onder begeleiding van graffitti kunstenaar Edo werden door kinderen ontwerpen gemaakt en werden grote panelen omgetoverd tot kunstwerk. Met fantastisch resultaat. Er was voor kinderen ook een wedstrijd stoepkrijttekenen, ze konden op Ipads een dier ontwerpen, en er waren natuurlijk optredens. Heel fraai was het optreden van de Amersfoortse muziekschool het Vioollab op het podium van het Jeugdcultuurfonds.

Ontwerp je eigen dier

Stoepkrijt tekenen

De tent van het Jeugdcultuurfonds

Tattoo van Jeugdcultuurfonds

Graffitti maken met Kinderkunstacademie Vrijstaat

ontwerpen en maken van kunst

Vioollab op podium van Jeugdcultuurfonds

Festival Bombarie is het eerste en grootste Kunst-Doe festival in Nederland. Kiwanis ondersteunde het Jeugdcultuurfonds op Festival Bombarie op vrijdag 24, zaterdag 25 en zondag 26 juni. Zowel Kiwanis als het Jeugdcultuurfonds richten zich op ontplooiing en talentontwikkeling van kinderen. Het Jeugdcultuurfonds ondersteunt kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar uit gezinnen waar niet genoeg geld is voor cultuurlessen en materialen. Kinderen kunnen met financiële ondersteuning van het Jeugdcultuurfonds lessen volgen of benodigdheden aanschaffen, zoals instrumenten, kostuums of schilderspullen. Kiwanis Club Utrecht en Jeugdcultuurfonds Utrecht werken samen als partners.

Festival Bombarie is een nieuw, meerdaags, nationaal evenement gericht op amateurkunstenaars, dat plaatsvond in de Jaarbeurs te Utrecht.Tijdens dit evenement krijgen amateurkunstenaars de kans om met hun helden samen te werken. Dit gebeurt in workshops en masterclasses door professionele muzikanten/ kunstenaars. En er zijn veel optredens. Jaarbeurs en Zimihc zijn initiatiefnemers van Festival Bombarie en willen hiermee een landelijk evenement voor amateurkunst op de kaart zetten.