Kiwanis Utrecht start verkoop wijnen voor het goede doel

Wat is mooier dan genieten van een lekker glas wijn en ook nog eens een goed doel ondersteunen?
Via de Kiwanis Utrecht webshop kunt u heerlijke wijnen bestellen die zorgvuldig geselecteerd zijn op prijs-kwaliteit. Met uw aankoop ondersteunt u IMC Weekendschool Utrecht. Vanaf € 100 (meestal twee dozen) bezorgen we gratis bij u thuis. U kunt ook samen met anderen bestellen en uw zending combineren. Bestellen is makkelijk en eenvoudig en u kunt veilig betalen via iDEAL.

Selectie zomerwijnen
Om u te helpen bij een keuze hebben wij een aantal zomerse "feel good" wijnen geselecteerd voor op het terras, in de tuin of bij de barbecue. Daar zit natuurlijk veel wit en rosé bij. Wij hebben uitsluitend gekozen voor wijnen uit Portugal, Spanje en Italië. Landen die zwaar getroffen zijn door de coronacrisis. Op die manier ondersteunen we hun economie een beetje. Natuurlijk kunt u ook uw eigen keuze maken uit ons uitgebreide wijnaanbod.

IMC Weekendschool
De netto opbrengst van onze wijnverkoop gaat naar IMC Weekendschool Utrecht. Op de Weekendschool ontmoeten jongeren van 10 tot 14 jaar iedere zondag bevlogen professionals (vrijwilligers), die komen vertellen over hun beroep. Samen gaan ze aan de slag met het échte werk, in de klas, maar ook op excursie naar bijvoorbeeld de rechtbank, een ziekenhuis of bouwplaats. Zo maken ze kennis met vakgebieden als Architectuur, Geneeskunde, Journalistiek, Recht, Filosofie, Ondernemen of Beeldende Kunsten. Door deze lessen verbreden ze hun maatschappelijke blikveld, ontdekken ze waar hun talenten en interesses liggen en verbeteren ze vaardigheden zoals samenwerken en onderzoeken.

Kinderboek Utrecht 900

Een deel van de opbrengst van de wijnverkoop gaat ook naar een nieuwe project: een kinderboek ter gelegenheid van de 900ste verjaardag van Utrecht, Stad zonder Muren, in 2022. Op 2 juni 2022 is de stad Utrecht jarig. Het is dan precies 900 jaar geleden dat ze stadsrechten verwierf. Kiwanis Club Utrecht gaat voor de viering van deze Utrechtse verjaardag in 2022 de kinderen van Utrecht op een speelse wijze diepgaander kennis laten maken met de stad.
Het kinderboek is voor kinderen van 8-12 jaar, om zelf te lezen of om uit voor te laten lezen. We willen daarnaast mogelijk maken dat het boek in het basisonderwijs gebruikt wordt. Uitgaande van alleen al 112 basisscholen in Utrecht, levert dit een potentiële doelgroep van 10.000 kinderen op.

Kiwanis Club Utrecht
Kiwanis Club Utrecht heeft zo'n 20 actieve leden, die bijdragen leveren aan het goed functioneren van onze samenleving. Het motto van Kiwanis is: “Serving the children of the world”. Kiwanis ondersteunt diverse activiteiten voor kinderen in Utrecht, zoals Jeugdfonds Sport & Cultuur Utrecht, IMC Weekendschool Utrecht en TussenThuis.

Bestellen
Bestellen kan via Kiwanis Utrecht Webshop, vink dan bij voorbeeld de zomerselectie aan en maak een keus.

/imagecache/original/uploads/2020/06/kiwanis-wijn-logo.PNG

Deel deze post